La voce delle Erinni in Aesch., Eum. vv. 117-139
Abstract
It
Attraverso l'analisi della struttura formale e metrico-ritmica dei vv. 117-139, e un approfondimento di carattere linguistico sui suoni emessi, come risulta dalle didascalie sceniche nel mediceo, dalle Erinni nel loro 'dialogare' con l'ombra di Clitemestra, questo studio evidenzia i caratteri di novità drammaturgica e musicale esibiti dal canto di apertura delle Eumenidi.
En
Through the analysis of the formal, metric, and rhythmic structure of the vv. 117-139, and an in-depth study of the linguistic nature of the sounds emitted, as shown by the didascalies in the medicean codex, by the Erinyes in their 'dialogue' with the shadow of Clytemestra, this study highlights the dramaturgical and musical novelties exhibited in the song of opening of the Eumenides.
Attraverso l'analisi della struttura formale e metrico-ritmica dei vv. 117-139, e un approfondimento di carattere linguistico sui suoni emessi, come risulta dalle didascalie sceniche nel mediceo, dalle Erinni nel loro 'dialogare' con l'ombra di Clitemestra, questo studio evidenzia i caratteri di novità drammaturgica e musicale esibiti dal canto di apertura delle Eumenidi.
En
Through the analysis of the formal, metric, and rhythmic structure of the vv. 117-139, and an in-depth study of the linguistic nature of the sounds emitted, as shown by the didascalies in the medicean codex, by the Erinyes in their 'dialogue' with the shadow of Clytemestra, this study highlights the dramaturgical and musical novelties exhibited in the song of opening of the Eumenides.
DOI Code:
10.1285/i11245344v2020-21n6-7p131
Keywords:
Eschilo; Eumenidi; didascalie sceniche; dialogo lirico-epirrematico; musica e drammaturgia; Aeschylus; Eumenides; didascalies; lyric-epirrhematic dialogue; music and dramaturgy
Full Text: PDF
Refbacks
- There are currently no refbacks.